Wnioskowanie o miejsce w akademiku – rok akademicki 2024/2025
18 07 2024
[Kto może ubiegać się o miejsce w akademiku UW?]
Każdy student i doktorant UW ma prawo do ubiegania się o miejsce dla siebie, jak również dla swoich dzieci oraz małżonka/ki, partner/ka.
Miejsce jest przyznawane na okres do 9 lipca 2025 r., z możliwością wcześniejszego wykwaterowania lub przedłużenia zakwaterowania na okres wakacji letnich 2025 roku.
[Terminy składania wniosków]
Zaplanowane zostały dwie tury składania i rozpatrywania wniosków:
- I tura dla obecnych doktorantów, którzy nie przedłużyli swojego zakwaterowania – wnioski będzie można składać w dniach 17 czerwca – 8 lipca 2024 r.,
- II tura dla osób przyjętych do szkoły doktorskiej w roku 2024/2025 – wnioski będzie można składać w dniach 26 sierpnia – 2 września 2024 r.
[Jak złożyć wniosek?]
Krok 1: Zaloguj się do USOSweb UW – usosweb.uw.edu.pl (prosimy o skorzystanie z USOSweb centralnego, nie z instalacji wydziałowych). Brak możliwości zalogowania się zgłoś w dziekanacie/sekretariacie Twojego kierunku studiów.
Krok 2: Wybierz zakładkę „Dla Wszystkich”, a następnie „Wnioski”.
Krok 3: Na liście dostępnych aplikacji wybierz „Wniosek o akademik na rok akademicki 2024/2025”, a następnie „Zacznij wypełniać”.
Krok 4: Wybierz jedno z dostępnych pól:
Miejsca jednostki: Uniwersytet Warszawski (dla wszystkich studentów),
Miejsca jednostki: Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami (dla osób z orzeczeniem o niepełnosprawności lub chorobami przewlekłymi) lub
Miejsca jednostki: Biuro ds. Pomocy Materialnej (dla osób doktoryzujących się).
Krok 5: Wybierz te kryteria, które Cię dotyczą. Niektóre z nich wymagają dodania dokumentu potwierdzającego – informacje o tym, jaki dokument należy dodać, znajdziesz w tabeli powyżej.
Krok 6: Uszereguj akademiki w kolejności od tego, w którym najbardziej chciałbyś mieszkać, do tego, w którym chciałbyś mieszkać najmniej. Przesuwanie pól może być niemożliwe lub utrudnione na ekranach dotykowych.
Krok 7: To już prawie koniec. Na tym etapie należy zatwierdzić wniosek wybierając opcję Dalej: Podpisz i złóż elektronicznie.
Krok 8: Wpisz kod autoryzacyjny, który posłuży do zatwierdzenia Twojego wniosku. Na górze ekranu widnieje informacja, na jaki mai został przesłany kod. Zdarza się, że mail z kodem trafia do Spamu lub trzeba na niego poczekać kilka minut.
Krok 9: Po wpisaniu kodu przy Twoim wniosku powinna się pojawić adnotacja „Złożony”, co oznacza, że wniosek do nas dotarł i będzie weryfikowany. Brak tej adnotacji oznacza, że nie został on skutecznie doręczony. Status wniosku będzie się z czasem zmieniał, o czym za każdym razem powiadomi Cię mail wysyłany z systemu.
Ważne:
- do czasu ostatecznego zatwierdzenia wniosku, możesz wracać do wcześniejszych pól i je modyfikować;
- możesz zapisać wniosek na dowolnym etapie i wrócić do jego edycji później;
- możesz złożyć maksymalnie 1 wniosek.
Więcej informacji: [LINK]